lørdag den 14. oktober 2017

En tur igennem Christiansfeld - Birgitte Albæk Henriksen // Anmeldelse

Hey kære læsere <3

Denne gang kommer jeg med en anmeldelse af et digt kaldet "En tur igennem Christiansfeld", skrevet af Birgitte Albæk Henriksen. Eksemplaret er blevet tilsendt på mail af det digitale forlag 'Tell me a story, Toru'.

Titel: En tur igennem Christiansfeld
Forfatter: Birgitte Albæk Henriksen
Forlag: Tell me a story, Toru
Antal sider: 4
Udgivelsesår: 2017

Det er ikke så tit jeg giver mig i kast med at læse digte, men indimellem sker det og denne gang blev det Birgitte Albæk Henriksens digt, som omhandler en person der vandrer igennem Christiansfeld en sidste gang.

Ordene 'en sidste gang' blev gentaget et par gange, hvilket fik mig til at studse lidt over det og undre mig over om personen mon var syg og/eller vidste at livet snart var slut og derfor havde valgt at tage en sidste gåtur på en rute personen elskede. Eller om personen skulle flytte og derfor gerne ville nyde netop den gåtur forbi stederne der er nævnt i digtet en sidste gang, inden personen skulle et nyt sted hen. Den del virker lidt uklar, men ikke på en dårlig måde. Det fik mig mest at alt til at tænke.

Jeg kan vældig godt li' digtet, der har en god klang hele vejen igennem, som en kort historie med simple strofer. På en eller anden måde følte jeg mig som personen der gik turen igennem Christiansfeld, selvom jeg aldrig har været der selv. Smukt skrevet, og et skønt digt, der fik mig til at smile lidt - hvor underligt det end lyder.

Alt jeg nok mangler, er baggrunden for hvad der menes bag de gentagne ord 'en sidste gang'. Er det på grund af sygdom, flytning eller noget helt andet? Eller er det for at få læseren til at tænke over noget bestemt?

Men oven på det, så har jeg kun positive tanker om digtet. En skøn adspredelse fra min almindelige trummerum af læseoplevelser.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...